Friday, October 1, 2010

apa salahnya dengan kenyataan hamim?

“The rights of Malays, is to rule the country. Simple,” Hamim told Puteri Umno delegates in a closed-door function today.

“Malays must unite in the face of threats,” he added.

The BTN Federal Territory deputy director cited an example where the Malay ruling party failed to act during a purportedly seditious demonstration by non-Muslims in Kuala Lumpur a few years ago.

“The Hindus marched to Parliament to send a memorandum. They, like Hindraf (Hindu Rights Action Force), are groups that spread sedition,” said Hamim.

“Where was the political party then?” he asked.


1) diatas adalah kenyataan hamim iaitu timbalan pengarah Biro tata negara(BTN).

2) saya tidak pasti dimana silapnya. dan saya tidak merasakan ia adalah rasis.

3) orang paling rasis di malaysia iaitu lim kitsiang yang paling lantang. buka saja blog beliau. penuh dengan kebencian. yang rasis hanya melayu dalam blog beliau. cina tidak rasis.

4) mana melayu PKR dan PAS? saudara hamim cuba mempertahankan hak bumiputera. mengapa senyap. oh lupa. mereka tak banggakan pon jadi orang melayu.


5) gambar wartawan yang menyelinap masuk kedalam mesyuarat tertutup puteri UMNO. bo su lyn.

6) adakah kita sudah tidak mempercayai diantara satu sama lain di malaysia?. macam komando yang menyelinap kedalam kem musuh.

7) saya merasakan ini tidak beretika bagi seorang wartawan. tapi ini mungkin jalan terdesak untuk membuktikan malayu adalah rasis.

8) saya sungguh risau dengan masa depan hubungan antara kaumdi malaysia. pemimpin perlu tegas. pada pendapat saya. ISA perlu digunakan untuk menakutkan mereka yang memakai tangkal rasis.

9) saya tahu hanya ini jalan untuk mengembalikan kejernihan antara kaum. ini mungkin adalah cara terbaik. ini cara kita. kerajaan perlu bertindak sebelum terlambat.

No comments: