Thursday, September 30, 2010

dong zong

1) baru-baru ini, kumpulan pendidikan cina dong zong menempelak seorang DJ dr thestarfm radio kerana die memperkatakan perlu kepada sekolah satu aliran dan aliran jenis kebangsaan perlu dihapuskan. kesiannya dj ini dipecat.

2) apa yang dimaksudkan agar perpaduan anak-anak malaysia perlu bermula dari sekolah rendah lagi.

3) jika kita dalami, memang benar apa yang menyebabkan anak-anak malaysia yang pelbagai kaum ini terpisah kerana berpunca dari sekolah pelbagai aliran ini.

4) adalah sesuatu yang kelakar apabila ahli politik cina memperkatakan mereka adalah malaysian first tetapi dalam masa yang sama menyokong sekolah jenis kebangsaan ini.

5) dong zong juga kata bahawa sekolah jenis kebangsaan ini di lindungi oleh perlembagaan. saya ingin bertanya perlembagaan negara mana yang menyokong sekolah-sekolah mereka ini.

6) saya pasti jika antara kita membawa sekolah jenis kebangsaan ini ke mahkamah, mereka akan lingkup. tetapi sebelum mereka lingkup, saya rasa anda lingkup dalam ISA dulu.

7)orang-orang cina ini sebenarnya tidak mementingkan langsung akan perpeduan negara. sebaliknya mereka bersikap hipokrit. tidak bersungguh-sungguh untuk membina negara ini.

8) saya tidak salahkn mereka. sifat cauvinis ini sudah sebati dalam diri mereka.

9) kita sebaliknya perlu bersatu untuk terus berhadapan dengan puak-puak cauvinis ini.

10) yang membuatkan saya hairan mengapa orang-orang PAS dan PKR masih menyokong pihak cauvinis ini.

11) mungkin kerana fatwa nik aziz menyebabkan orang PAS berasa tidak apa dan fanatik anwar menyebabkan ahli PKR menyokong membuta-tuli.

12) orang melayu perlu bersatu. terima kasih perkasa.

No comments: