Wednesday, October 6, 2010

Are you sure Kit Siang there're only two?

"Will 8th Cabinet meeting tomorrow still end up empty-handed with no disciplinary action against the two principals who made racial/religious slurs against students in school despite 1st incident occurring 55 days ago?" Lim Kit Siang.


petikan diatas diambil dari blog Lim Kit Siang. Saya tertanya-tanya mengapa hanya 2 orang sahaja. Kenapa nawamee tidak termasuk dalam "who made racial slurs" ini.

adakah kerana yang dua orang ini melayu dan nawamee cina?

permainan politik begini sangat bahaya. sikap cauvinis ini jika kerajaan tidak tegas boleh mengeruhkan hubungan antara kaum terutama melayu dan cina. saya tidak memusuhi orang cina. meraka adalah rakan-rakan saya dan sama-sama rakyat malaysia.

tetapi ada setengah-setangah dari mereka ini yang sikap cauvinis terlalu tebal. dan sikap ini secara terang-terangan diamalkan oleh parti cauvinis DAP ini.

Yang membuat saya bingung, mengapa orang-orang melayu sanggup bekerjasama dengan parti seperti ini. saya tidak kesah jika DAP seperti MCA atau Gerakan yang berjuang secara sederhana dan bertoleransi.

saya menyeru agar kerajaan pantas untuk bertindak tegas. atau orang-orang melayu bersatu kerana orang melayu adalah tapak kepada kestabilan negara ini. bertindak sebelum terlambat.

No comments: